Artikel på Kforum: Telenor i problemer på Facebook
Telenor er kommet i modvind på Facebook. En sur kunde skrev et opslag på telenors Facebookside, som ræsonnerede så godt hos brugerne at mere end 30.000 nu har trykket “Synes godt om” og mere end 3.000 har kommenteret med andre skrækhistorier om selskabet. Årsagen er at Telenor tilsyneladende har problemer med at yde service og løse problemer for kunderne – og at selskabet gennem længere tid har ladet kunderne sejle, hvis de skrev til dem på Facebook. Den opbyggede irritation fik så luft i denne ene velformulerede status.
Der er selvfølgelig en masse virksomheder kan lære af sådan en sag. Hvordan de skal agere og hvad der skal til for at sociale medier fungerer, men også hvad man så gør når først stormen rammer. Så jeg har skrevet en analyse af situationen og et par gode råd til Telenor, som kan læses ovre hos Kforum: Telenor i socialmediestorm – Tak for denne gang
Skriv kommentar