Teenagere læser ikke avis
Og det kommer muligvis ikke som den store overraskelse :-), men denne gang kommer udtalelsen fra en rapport som er lavet af Matthew Robson, 15-årig praktikant i Morgan Stanley – og derfor har den fået en masse omtale rundt omkring på nettet.
Matthew Robson beskæftiger sig med lidt af hvert i rapporten – også annoncer på nettet:
Teenagers see adverts on websites (pop ups, banner ads) as extremely annoying and pointless, as they have never paid any attention to them and they are portrayed in such a negative light that no one follows them.
Jeg synes ikke der er meget nyt at komme efter, men det er interessant at alt handler om, hvad der koster penge og hvor meget det koster – for jeg tror meget ofte vi som voksne glemmer at medie-forbrug for de meget unge jo helt klart også handler om omkostninger.
Matthew Robsons gennemgang inkluderer både kanaler (radio, tv, reklamer, internet) og devices (mobiltelefoner og gaming konsoller) og The Guardian har hele hans rapport her .
Update d. 16. juli 2009: Peter Nørregaard fra Version 2 har skrevet et morsomt og meget rigtigt svar under overskriften “Morgan Stanleys kiksede twitter-dødsdom”
Og jeg skynder mig at tilstå, at jeg ikke var opmærksom på at Morgan Stanley på baggrund af rapporten dømmer twitter ude. Twitter er muligvis ikke specielt egnet til teenagere – men derfor kan der jo godt være fornuft i galskaben – og personligt ville jeg nødig undvære den dagige, levende nyhedsstrøm via Twitter!
Skriv kommentar