Corporate blogging i Norden – 10-0 til Sverige!
Jeg har lige blogget på Socialsquares blog om en undersøgelse som Burson-Marsteller har lavet om corporate blogging i 132 store virksomheder i Norden.
Der er ingen af de 24 noterede danske virksomheder, som er med i undersøgelsen, der har startet corporate blogs!
I Sverige er 10 ud af 54 i gang!
Kom nu – det kan da ikke passe, at svensken tæver os igen?
Christian Bogh skriver
Hej Trine-Maria
Måske ser det ikke helt så slemt ud for de danske virksomheder. Jeg har givet en lidt længere forklaring eller forsøg på samme på din SocialSquare blog, men kort fortalt så bør man nok lige kaste et blik på de omtalte blogs før vi dødsdømmer Danmark 🙂 Ikke alle er corporate blogs og en del er ikke i live… så nok er vi bagefter men måske ikke helt så meget som denne undersøgelse viser.
Undersøgelsen havde nok været mere interessant hvis den også indeholdt et kvalitetstjek af de omtalte blogs.
Trine-Maria skriver
Tak for gennemgangen og du har selvfølgelig ret (jeg skulle have taget mig tid til at kvalitetschecke) – jeg tænkte bare “åh nej – nu er svenskerne igen foran i kampen” (og i fodbold spiller de jo heller ikke med færre point for kludemål?) 🙂
Men der er jo også den pointe i din gennemgang, at webloggen er svær at få succes med. Det er ikke noget nemt redskab og kanalen fikser ingenting af sig selv – at få bloggen til at leve kræver dedikation og hårdt arbejdel:-)
Så måske står de danske virksomheder sig bedre ved at finde ud af hvad de skal bruge deres tilstedeværelse på nettet til – og så at lade være med at starte weblogs – bare fordi det er (eller skulle jeg sige har været?) moderne 🙂