Hvad er Twitter og er det noget for chefer?
Twitter er mikroblogging – altså sådan et sted, hvor man på 140 karakterer skal sige noget begavet – men derudover er det også en ny måde at knytte netværket sammen på.
Og i denne lille video får du svaret på, hvad Twitter er “in plain english” på 2,25 minutter:
Jeg bruger selv Twitter til at opretholde en løbende kontakt med min omverden og til at få en fornemmelse af, hvad mine venner og bekendte og mit netværk egentlig foretager sig, når de ikke lige sidder og blogger 🙂
Og så er der alle de værktøjer der gør det muligt at følge med på Twitter – prøv den her Monitter – her kan du skrive 3 søgeord og checke hvad der bliver skrevet verden over på twitter om det der interesserer dig lige nu!
I Businessweek har de i dag en artikel om 18 topchefer som bruger Twitter. Her hedder det blandt andet fra en af cheferne:
“I believe in the idea of community, and I think Twitter embodies the type of conversation and transparency that the industry is all about. By using Twitter, I can keep up with the fast-paced nature of the social media space, connect with employees and clients, and hopefully demonstrate successfully that there’s a human side to leadership.”
Bruger du twitter – og kan du se fidusen i forhold til kommunikation på arbejdet?
charlotteshj skriver
Spændende indlæg – jeg er først selv lige ved at opdage twitter. Den kommunikation til særligt dedikerede fans af fx webtjenester etc. som bl.a. nævnes i artiklen du henviser til er interessant. At twitte er måske et oplagt supplement til brug af (afløsning for?) sms.
Men ellers …? Jeg kan ikke lade være med at overveje, om ikke sammenhængen med nogle af de mere “ordrige” kommunikationsformer på sigt kunne være det mest interessante? Flere netværkstjenester (linkedin, facebook etc.) tilbyder jo efterhånden også “kortformer” i form af statusopdateringer m.m. og netop muligheden for integration og samling af flere tjenester i samme grænseflade(r) kunne måske øge anvendeligheden?