Få mere viden om fremtidens måltider med Arla
Arla blogger. Det ved alle der følger med her. Og Arla har gennem de sidste 3 år blogget om mange forskellige emner. Udfordringer med mælkepriser, boycot i Mellemøsten, drilske skruelåg – men også om opskrifter, om madtrends og tendenser.
Og nu sker der så igen noget nyt. Arla lancerer nemlig som den første store fødevarevirksomhed i Danmark et sted, hvor eksperter og professionelle “madnørder” kan dele deres visioner om fremtidens måltider med hinanden.
Arla skriver selv om sitet:
“Velkommen til idéportalen fremtidensmaaltider.dk. Her kan professionelle, der arbejder med fødevarer, ernæring, og kommunikation komme med ideer til udvikling af fremtidens måltider.”
Sitet hedder fremtidensmaaltider.dk – og Socialsquare (min arbejdsplads) har bygget det.
Desværre fik siden en meget hård opstart. Vi oplevede nemlig for første gang nogensinde i Socialsquare et alvorligt servernedbrud, der også medførte egentlige datatab. Heldigvis kunne data genskabes og siden er oppe igen – men siden venter spændt på mange flere ideer og input til, hvad vi mon spiser og hvordan vi ser måltidet fremover?
Personligt håber jeg jo ofte på en lille pille, der kan erstatte måltiderne et par aftener om ugen (så jeg kan spare noget tid) 🙂 og så på meget mere super fastfood, der er sund og ernæringsrigtig – men det er jo lige præcis sådan nogle ideer, jeg fremover kan kigge efter på fremtidensmaaltider.dk.
Charlotte S. Ladefoged skriver
Hej Trine-Maria,
Jeg har på det sidste fulgt spændt med i din hovedpaabloggen og syntes bestemt at den og Socialsquare er nogle interessante input i relation til social software, sociale netværker i virksomheder o.l. Det der bare undrer mig med jeres (og andre firmaer indenfor software branchen – uden at ville hænge andre ud her) er, at det på en måde er lidt uigennemsigtigt, i hvorvidt det er en forretning med ønsker om en tilfredsstillende (og helst mere end det)bundlinje, (uegennyttige) interesser i feltet og ønsket om idéudvikling, endda forskning, videndeling, sparring. Hver gang der eksempelvis blogges om et emne, bør man så altid have det filter foran øjene som siger: “Åh åh her er der vist tale om et reklamefremstød?!” Som nu denne (også interessante) blog om Arla.
Tanja Bang Udengaard skriver
Hej Trine Maria
Så er også jeg kommet i gang med at blogge på Arlas hjemmeside og jeg er vildt spændt på at få gang i den. Jeg er ny chef for vores forbrugerservice Arla Forum og jeg vil bl.a. bruge bloggen til at tage forskellige aktuelle emner op, som vi kan se optager vores brugere på Arla Forum. Nogle gange får jeg lyst til at uddybe et emne eller give en anden vinkel på tingene. Det er der bedre muligheder for på bloggen. Jeg synes også, det er rigtig spændende, at jeg kan stille spørgsmål i et åbent forum og få tilbagemeldinger fra flere personer.
Jeg håber, at jeg kommer til at kunne bruge bloggen som en mini “fokusgruppe” og dermed være med til at kunne videregive forbrugerindsigter til mine kolleager, der har brug for at komme tæt på forbrugerne, når de arbejder på at markedsføre vores produkter.
Efter jeg hørte dig til et foredrag om sociale medier har jeg fulgt din blog og håber på at kunne lære noget af en erfaren blogger som dig. Det er en ny verden for mig – men jeg glæder mig og håber, der er rigtig mange forbrugere, der har lyst til at være i dialog med mig ad denne kanal.