Weblogpolitik i 2 ord: Vær professionel!
Jeg snakker tit blogpolitik og retningslinier, når jeg er ude og tale med virksomheder om weblogs.
En af mine pointer er, at blogpolitikkens ordlyd ikke er ret vigtig. Det vigtige er processen, hvor man tager sig tid til at diskutere formålet med bloggen og forventningerne fra ledelse og medarbejdere til, hvad der skal foregå og hvornår.
I dag tippede Alexander mig i midlertid på et super blogindlæg om blogpolitik – nemlig Gruntled Employees, som blandt andet skriver:
But before you go starting a Corporate Blog Policy Task Force and taking meetings with lawyers, consider what you’re really trying to accomplish. You probably want to make sure your employee-bloggers aren’t sharing company secrets. Duh. You also want to make sure your employees aren’t dissing your customers, or each other. And you probably want to make sure that your workers aren’t posting compromising pictures of American Idol contestants on the company blog.
How can you accomplish this without inundating the blogosphere with Harvardesque legalese? With this two-word corporate blogging policy:
“Be professional.”
Resten af indlægget om en blogpolitik på 2 ord kan du selv læse her.
Der er blandt andet en dejlig sætning med 59 ord fra Harvards blogpolitik, som du ikke skal snyde dig selv for 🙂
Skriv kommentar