Mercedes kontakter Statstidende med tilbud om at teste ny bil
Nej ok – den kampagne-strategi ville man nok studse temmelig voldsomt over. Men Mercedes har gjort noget der er næsten ligeså sjovt. De har nemlig valgt at kontakte 10 bloggere for at tilbyde dem en tur i en ny bil (og jeg er en af dem, ligesom min kollega Joachim er en anden).
I udgangspunktet synes jeg, det kan være en udmærket idé, at virksomheder inddrager blogs. På weblogs kan man jo netop finde de mennesker, der taler om de emner, som man selv er optaget af i virksomheden og så kan man forsøge at blande sig i samtalen, hvis man har noget relevant at tilføje.
Det var de første 2 afsnit i et længere indlæg om Mercedes og bloggere, som jeg lige har blogget ovre på min arbejdsblog hos Social Square.
Mikkel skriver
I relation til mercedes-sagen: Hvad synes du om dette lignende tiltag fra Nikon?
http://www.whatsnextblog.com/archives/2007/04/i_got_an_elaborate_package.asp
Oprindeligt havde jeg faktisk ingen problemer med at mercedes hoppede ud i blogossfæren, men det kunne være interessant at høre din mening om Nikons tiltag.