McDonalds har INTET med blog-kampagne at gøre
Jeg har lige talt med Kommunikationschef Hanna Løyche fra McDonalds, som ringede for at fortælle mig, at McDonalds INTET har at gøre med CREAMaids kampagne for at få bloggere til at skrive om burgere, som jeg skrev om her på bloggen i forgårs.
Tværtimod kunne Hanna Løyche forsikre mig om, at McDonalds aldrig ville involvere sig i sådan en kampagneform – og at hun har kolleger i USA, som forsøger at finde ud af, hvordan de får CREAMaid til at fjerne kampagnen og McDonalds logo fra hjemmesiden.
Det har vist sig at være lidt vanskeligt at få fat i CREAMaid, som er baseret i Sydkorea og Hanna Løyche udtrykte derudover også bekymring for om firmaet bag overhovedet har tænkt sig at betale de bloggere, der har fulgt opfordringen?
Comon har mere om historien om, at McDonalds slet ikke er involveret her.
Ligesom drengen ovenfor var jeg alt for naiv og jeg lod mig narre af reklamefolkene bag kampagnen – og ikke nok med det, jeg videresendte snyderiet til alle jer andre. Undskyld!
Jeg rydder op i forrige post om sagen, så det ikke ser ud som om, det er noget McDonalds har fundet på…
Bjørn skriver
Du skal nok lige være opmærksom på, at det første link (permalinket til det oprindelige indlæg) ikke længere virker, da du jo har ændret i titlen. Jeg kan selvfølgelig godt se, at der er et link til selvsamme indlæg i trackback-form just herover, men det var mere en serviceoplysning, så du ikke har døde links flydende 😉
Trine-Maria skriver
Tak for info Bjørn, jeg har rettet det!
Lars Bytoft skriver
En af de små hurtige (men vigtige).
Jeg syntes det er stærkt – og befriende – at du vedkende at du har lavet en fejl. Se det er integritet på den gode måde, tænk hvis politikkerne også gjorde det (og mente det) 🙂
/LBO
Trine-Maria skriver
Hej Lars – tak – jeg mener ikke, det kan være anderledes.
Min gamle direktør, som havde tålmodighed, som et seksårigt barn juleaftensdag – og som derudover var begavet med et voldsomt temperament og en temmelig skarp tunge lærte mig en del om fejl og håndtering af fejl.
Første gang jeg lavede en fejl, mens jeg var marketingchef hos ham var jeg virkelig bange for, hvordan han ville reagere og så sagde han bare: Godt, hvad vil du gøre ved det? Og hvordan sikrer vi, at vi ikke laver samme fejl igen?
Effekten var jo magisk: I stedet for at være defensiv, ked af det, skamfuld, slukøret og vred på mig selv, blev jeg offensiv, kreativ, kampberedt og vi fik helt sikkert løst problemet.
Det kunne de fleste chefer lære meget af.
Han lærte mig, at først når jeg indrømmer en fejl, kan jeg finde en måde at fikse problemet på – og dermed også lære at undgå gentagelser. Hvis jeg derimod IKKE indrømmer fejlen, så bruger jeg energi og tid på forklaringer, hemmeligholdelse, angst for at blev opdaget, tankeeksperimenter om hvordan folk vil reagere – osv.
Og jeg tror jo ikke på, at jeg kan UNDGÅ fejl – samme direktør sagde nemlig også altid noget andet rigtigt: “Hvis vi ikke laver fejl, så laver vi for lidt!”
Lars Jensen skriver
Ang. permalink:
Jeg mener, at man i WordPress kan vælge hvilket permalink en post skal have, mener det hedder post slug, eller noget i den stil.
Så slipper man for forvirrende permalinks.
Trine-Maria skriver
Lars Jensen – det er er rigtigt – og problemet her opstod fordi jeg brugte den funktion du beskriver til at ændre et permalink.
Hvilket er noget jeg ellers aldrig ville gøre, da man jo så ødelægger folks links til ens blog. Jeg gjorde det fordi linket, hed noget i retning af “mcdonalds-giver-dig-10-dollar-for-at-blogge” så linket var sådan set en del af fejlen, da det jo altså var reklamefirmaet, der lovede pengene ud!