TV2s topchef blogger også
Jeg er ved at tro, at det er ugens tema, med alle de erhvervsledere, der blogger løs – og jeg synes jo, det er rart at se 🙂
TV2s administrerende direktør hedder Per Mikael Jensen og han startede sin blog i går med et indlæg om Operation X udsendelsen, som handlede om en “sikker-chat-ekspert” (hvad det så end er) der tilsyneladende har lokket unge piger til sex ved at love dem en modelkarriere.
Per Mikael Jensens blog startede således med et emne, der gav masser af kommentarer (i skrivende stund 21). Og dem har han så i dag samlet sammen i et indlæg, hvor han forklarer og forsvarer.
God brug af bloggen, godt set at der i kommentarerne var stof til et nyt indlæg – og interessant at se, at tilgængeligheden her ikke bare er tilsyneladende. Her er faktisk en topchef, som fører en samtale med brugerne af bloggen.
Uffe skriver
Seth Godin har et tankevækkende blogindlæg om det problematiske i, at topchefer blogger:
http://sethgodin.typepad.com/seths_blog/2004/10/beware_the_ceo_.html
Trine-Maria skriver
Tak for linket – og manden har jo ret i, at hvis man ikke kan være ærlig, kan være tilstede, kan være præcis og kontroversiel, så bliver man uinteressant.
Jeg synes nogle af topcheferne herhjemme gør det godt. Jeg synes debatten på Peder Tuborghs vikar-indlæg blev god (http://www.arla.dk/weblog/mig-og-min-bundlinie.html) – og jeg synes Lars Kolind har en god blog (www.kolindkuren.dk)
Og jeg synes nok fremfor alt, at topchefer – ligesom alle andre – skal være velkommen til at forsøge sig med blogs – og hvis de så alligevel bliver forudsigelige, så holder jeg da bare op med at læse dem?
Søren Højlund Carlsen skriver
Og det var så det sidste vi så til Per Mikael Jensen på hans blog… I hvert fald han i fare for at falde i den grøft, der hedder. “Vi må hellere starte en blog, når nu vi har en krise og så glemmer vi at fortsætte med den, når krisen er drevet over”. Ja, det er en lang og dyb grøft, men der er godt nok mange der er faldet i den og Per Mikael Jensen viser, at der er plads til flere.