Fordobling af antallet af corporate weblogs i USA i år
UPDATE 06.07.2006: Sandhedsværdien af tallene i Jupiter Research undersøgelse er til debat flere steder. En blogger har bedt om indsigt i data-grundlaget og undersøgelsesmetoden – og har efter et dyrt indkøb af rapporten konkluderet, at det ikke fremgår, hvordan tallene er tilvirket: Mere om den sag hos Jackie Huba fra Church of the Customer:
Hmmm – gad vide hvornår de her tal kan overføres til Danmark?
JupiterResearch Finds That Deployment of Corporate Weblogs Will Double in 2006
(New York, NY, June 26, 2006) — JupiterResearch, a leading authority on the impact of the Internet and emerging consumer technologies on business, reveals that 35 percent of large companies plan to institute corporate Weblogs this year.
Mere om undersøgelsen fra Jupiter Research her
Jeg får også stadigt flere henvendelser fra organisationer og virksomheder, der overvejer at indføre weblogs internt eller eksternt, så jeg tror også der kommer til at ske en masse i Danmark på weblog-fronten – men derudover er det mit indtryk, at der stadig er stor usikkerhed i mange virksomheder om, hvad weblogs egentlig er for noget og hvilke muligheder redskaberne giver?
ADVARSEL REKLAME: I min virksomhed Social Square afholdt vi i vinter og i foråret 5 fyraftensmøder om weblogs for at fortælle om weblogs og mulighederne for organisationer. Dagsordenen var:
– Hvad er weblogs?
– Hvad kan virksomheder bruge weblogs til?
– Cases med organisationer, der bruger weblogs?
Og derefter var der afsat god tid til spørgsmål og debat
Der var fuldt booket på alle møderne – og vi synes selv, at det var udbytterigt at snakke weblogs på tværs af organisationer.
Vi har besluttet at gentage møderne i efteråret/vinter. Hvis du vil have en e-mail med en invitation, når datoerne er fastsat, kan du sende mig en e-mail med dit navn, firmanavn og e-mailadresse på trinemaria@socialsquare.dk.
Skriv kommentar