Gode råd om weblogs i små virksomheder
BusinessWeek skriver i disse dage gode råd til mindre virksomheder der overvejer at bruge weblogs.
Første artikel var fra 15. maj og handlede om fordele og ulemper (Does your small business need a blog):
If you decide to start a blog, you’ll probably have to deal with naysayers who don’t understand the concept, Gundry says. “They think [blogs] are mostly online journals where people talk about their dogs and their knitting. They aren’t. Blogs are the means by which businesses keep contact with their customers, professors with their students, specialists with their field of expertise, and much, much more.”
Anden artikel er fra i dag – og handler om, hvordan man kommer i gang (The ABC’s of starting your blog) og der er mange gode råd at hente:
Once you’ve got an idea of what you want to accomplish with your blog, read other peoples’ blogs and get a handle on what they’re doing, advises James Governor, a technology analyst with Denver-based RedMonk. Reading blogs within your industry will give you a sense of what niches are underserved and will help get your own creative juices flowing so you can write authoritatively when it’s your turn.
Louise skriver
Hej Trine-Maria,
Jeg havde fornøjelsen af at overvære jeres inspirerende oplæg til fyraftensmødet på DTU ved dansk kommunikationsforening. Tak for det. Jeg er ansat som kommunikationsansvarlig i en mindre handicaporganisation som arbejder på at oprette Danmarks første handicapweblog…?
vi følger jeres gode råd om, hvordan vi kommer godt fra start. Har oprettet en blog-kravlegård, får informeret baglandet godt og grundigt. Vi er igang med at sælge ideen til vores bagland og kommende/potentielle bloggere i organisationen. Og i den sammenhæng prøver jeg at stykke en eller anden form for blog-politik sammen som forhåbentlig kan komme mange tvivls- og skræk-scenarie spørgsmål i forkøbet.
Derfor skriver jeg nu til dig for at høre om du kender gode/relevante links om andre weblogpolitik’er som jeg kan lade mig inspirere af?
Jeg har søgt på arlas weblogpolitik og har læst de udmærkede artikler fra WordPress. Har du andre gode tip?
med venlig hilsen
Louise
Trine-Maria skriver
Hej Louise
Den svenske web-rådgiver Fredrik Wackå har gjort sig den ulejlighed at sammenligne weblog-politikker/guidelines fra 8 forskellige virksomheder (juni 2005):
http://www.corporateblogging.info/2005/06/policies-compared-todays-corporate.asp
Det er virksomhederne IBM, Yahoo!, Hill & Knowlton, Plaxo, Thomas Nelson, Feedster, Groove og Sun der er med i sammenligningen – og det betyder selvfølgelig, at der er en overvægt af teknologi-virksomheder, men det overraskende er egentlig mest, hvor ens politikkerne er på en række områder.
God fornøjelse med blogarbejdet.