Har du brug for et (nyt) liv?
BusinessWeek ser i denne uge nærmere på computerspillet Second Life, hvor spillerne skaber virtuelle identiteter, lærer nye mennesker at kende (i form af avatarer – altså andre menneskers online identiteter) og bygger huse, laver forretninger og tjener penge, som kan omsættes til rigtige dollars.
Forfatteren til artiklen er Robert D. Hof, som har en virtuel identitet, der hedder Rob Cranes – og i BusinessWeeks Podcast lover han at hænge ud i Second Life i weekenden, så der er mulighed for at møde ham virtuelt til en snak.
I artiklen kan man blandt andet læse, at virksomheder interagerer og tester ting i den virtuelle verden. En af pointerne er, at spilleverdenen kan håndtere meget store og komplekse grafiske illustrationer og modeller, som er svære at dele og som tager lang tid at bygge udenfor.
Denne del af historien (It’s not all fun and games) er også tilgængelig gratis online – og man kan også høre en BusinessWeek podcast med Robert D. Hof, som forklarer baggrunden for historien.
Skriv kommentar