JVC og kundekontakt via e-mail?
Jeg har lige læst en forbruger-historie om, at JVC IKKE har en e-mail-adresse på deres hjemmeside, som man kan skrive til, hvis man vil i kontakt med dem.
Det er Henrik Harsbo der på sin weblog skriver historien om, at han leder efter noget software til sin JVC camcorder, men simpelthen ikke kan komme i kontakt med virksomheden, hverken herhjemme eller i USA, uden at skulle slikke på et frimærke.
Min umiddelbare reaktion er, at så kan jeg ikke købe produkter fra JVC, for i 2006 forventer jeg som minimum, at jeg kan sende en e-mail. Jeg er klar over, at JVC vil henvise mig til forhandleren, men det holder efter min mening ikke. For kunderne ved udmærket, at JVC ved mere (eller BØR vide mere) om kameraet, end en ekspedient i Fona?
Kunderne som ressource?
Hvad nu hvis jeg fik en genial idé til et produkt, som JVC burde udvikle? Hvorfor gør JVC det ikke muligt for kunderne at udveksle historier og tips om, hvordan man bruger deres produkter bedst og mest kreativt? Hvor er JVCs kunde-involvering og deres forståelse for, at innovation ofte er “Customer Made”?
Kundetilfredshed og weblogs
Derudover får Henrik Harsbos historie mig igen til at tænke over, hvad weblogs betyder for virksomheders kommunikation med kunderne?
Henrik Harsbo blogger på engelsk om sin frustration, og mange potentielle kunder kan derfor læse hans historie om JVC. Andre end mig vil måske linke til historien og selv skrive om den? Hvordan sikrer JVC sig, at det ikke giver flere kunder opfattelsen af, at deres virksomhed er lukket?
Hvis JVC følger samtalerne om dem på nettet, har de selvfølgelig gode muligheder for at reagere. De kan tilføje en e-mal-adresse på deres hjemmeside og skrive en kommentar til Henrik Harsbo om, at de forstår hans pointe. Eller de kan skrive en kommentar og forklare, hvorfor de foretrækker IKKE at høre fra kunderne. Der kan jo være en god grund, vi bare ikke kender?
Send et link, til virksomheder du blogger om?
Normalt mener jeg, at man skal sende et link til virksomheder, man blogger om. Det er det mest anstændige. Det giver dem mulighed for at tage til genmæle. Men jeg kan jo desværre IKKE sende JVC en e-mail, så jeg håber, de selv opdager, at jeg blogger om dem – og at Henrik Harsbo har haft en dårlig oplevelse, selv om deres tagline er “The Perfect Experience”?
Daria Radota Rasmussen skriver
Tjek venligst denne link, det er email support for JVC i USA
http://pro.jvc.com/prof/support/emailsupport.jsp
Henrik Harsbo skriver
Hej Daria
Hvis du læser min blog entry vil du se, at problemet er, at JVC USA ikke kan hjælpe mig som europæisk kunde. Og så er jeg jo lige vidt.
Daria Radota Rasmussen skriver
Det ved jeg godt Henrik, og jeg er enig at det er alt for dårlig af JVC Danmark.
Jeg har postet dette link i forbindelse til det hvad skriver Trine-Maria
“…men simpelthen ikke kan komme i kontakt med virksomheden, hverken herhjemme eller i USA, uden at skulle slikke på et frimærke.”
Jeg vil bare påpege at JVC har email service i USA.
Trine-Maria Kristensen skriver
Daria – Du har selvfølgelig en pointe, for hvis man er kunde i USA kan man godt sende en e-mail og regne med at få support, men hvis man er kunde i Danmark, hjælper det ikke meget!
Det er således kun danskere, der skal overveje, om de kan leve med ikke at have mulighed for kontakt via e-mail INDEN de køber noget hos JVC. Tak for præciseringen!
Daria Radota Rasmussen skriver
Jeg er fuldstændig enig med Jer og forstår både din og Henrik’s holdning. Det er uakceptabel at man kører en virksomhed og giver ikke sine kunder eller potentiale kunder mulighed for kontakte dem via email. Det værste i det at vi taler om virksomhed, der står for teknologi og som du skriver, påstår at levere “The Perfect Exprience”.
Lad os håbe på at JVC kommer til at læse din blog Trine-Maria og reagerer hurtig! 🙂
kim skriver
ja jeg har også ledt efter en mail til jvc i dk, jeg sku spørge dem om et muligt produkt passer med mit eksisterende.
og det gider jeg ikke at spørge om i en tlf. hvor man så ska vente på at de finder ud af det om det nu passer sammen…