Flix mig her og flix mig der
Jeg så et indslag om den læserskrevne avis Flix i TV2s nyheder i forgårs. Og der var en stor artikel om dem i TDCs hustandsomdelte magasin "Kom Nærmere" i forgårs! Og så var det jeg tænkte: Mon TV-2 får deres nyheder fra TDCs kundemagasin? Eller var det mon bare et tilfældigt sammenfald?
Under alle omstændigheder er det al ære værd, at Flix kæmper kampen for at være et læserdrevent medie, hvor alle kan skrive en nyhed, en klumme, en artikel og hvor hele ideen om, at internettet er for deltagere, er sat i fokus.
Det, at turde eksperimentere og at udforske mulighederne med de nye medier, er ikke noget, vi ser for meget af herhjemme. Jeg kan derfor fuldt ud tilslutte mig, når Henrik Føhns ryster på hovedet af, at Flix ikke har fået en spand penge af Danske Dagblades forening til eksperimenter med læserinddragelse (i et e-mail-indlæg om Danske Dagblades Forenings kampagne www.avistid.dk til Broadcast – DONAs mailingliste).
Hvis aviserne ikke synes, de vil give penge til noget, der er så "flippet" som Flix, så kunne de i det mindste have brugt bare 5 mio kroner på digitalt vovemod?
Føhns skriver
Hej Trine
Den hedder fohns.dk og ikke funzafunza.dk 🙂
Trine-Maria skriver
Undskyld – det er nu rettet!