#5 Skal virksomheden ansætte en professionel weblogger?
Måske, men det skal være tydeligt, at det er virksomhedens blog – og det kan ikke nytte at give bloggeren mundkurv på – intet kunne være mere kedeligt og misforstået, end en weblog der ikke tør mene noget – eller som er uaktuel, fordi den kun må handle om produkter. Og intet kan give mere ballade end en virksomhed, der ikke vedkender sig at stå bag en weblog:
Fortune-artiklen om weblogs beskriver, hvordan det gik grueligt galt for Mazda, da læserne fandt ud af, at Mazda havde brugt en blog til at skabe spin om et produkt – uden at afsløre at Mazda selv stod bag bloggen:
"If you fudge or lie on a blog, you are biting the karmic weenie," says Steve Hayden, vice chairman of advertising giant Ogilvy & Mather, which creates blogs for clients. "The negative reaction will be so great that, whatever your intention was, it will be overwhelmed and crushed like a bug. You’re fighting with very powerful forces because it’s real people’s opinions."
Skriv kommentar