Virksomhedsrelationer via weblogs!
Fortune har en række artikler om 10 tech-trends i 2005 i deres januarnummer. De skriver om weblogs – og hvorfor de ikke bare skal ignoreres. Alle væsentlige argumenter er Public Relations argumenter, hvilket falder godt i tråd med mine nytårs-overvejelser om, hvorfor weblogs er interessante, selv om de også er kedelige og svære at læse på grund af formatet:
"Of course, it’s difficult to take the phenomenon seriously when most blogs involve kids talking about their dates, people posting pictures of their cats, or lefties raging about the right (and vice versa). But whatever the topic, the discussion of business isn’t usually too far behind: from bad experiences with a product to good customer service somewhere else. "
Præcis – og alle virksomheder der er store nok – eller som stikker næsen frem – vil i fremtiden opleve, at der bliver skrevet om dem i weblogs – og det vil give anledning til en række spørgsmål i informationsafdelingerne – som jeg i de følgende indlæg vil prøve at beskrive og besvare!
Hans Henrik skriver
Hej Trine-Maria
Det er helt klart at en række virksomheder bliver nød til at orientere sig MEGET mere ud mod hvad der skrives om dem på diverse weblog’s.
Som én sagde til mig på et tidspunkt – når nu 1000 mand sidder i samme rum og snakker om din virksomhed, vil det så ikke være bedre at være i samme rum?
Det slår sømmet på hovedet synes jeg.
De bedste hilsner
Hans Henrik