Hvorfor analysere danske blogs?
Jeg interviewede Thomas Madsen-Mygdal til min undersøgelse – og han spurgte naturligt nok, hvad det er, jeg vil med min undersøgelse?
Jeg vil vide mere om fænomenet og dets udbredelse. Det private medie interesserer mig. Hvad motiverer den enkelte blogger? Hvordan oplever de selv deres private medier – og hvordan udvikler de bloggen?
Udviklingen mod flere private medier tyder på, at bloggerne får noget ud af anstrengelserne – noget der rækker udover det, man får, når Politiken bringer et læserbrev, man har skrevet.
Jeg tror weblogs fremover vil få stor betydning i mediebilledet. Jeg var med til at bringe Dan Gillmor til dk i september – og er optaget af tankerne i hans bog We the media, som jeg har skrevet en artikel om på Kommunikationsforum
Jeg er uddannet i PR – og alle de muligheder virksomheder har for at gå i dialog med kunder eller marked interesserer mig. Hvad sker der i kommunikationsafdelingen, når virksomhederne oplever, at kunderne kommunikerer om deres produkter og services – ucensureret, åbent og levende i weblogs, der dukker op, når andre kunder søger på information om virksomheden?
Endelig vil jeg bruge den viden jeg samler sammen til at skrive nogle gode artikler om weblogs, undervise i weblogs – og måske være med til at skubbe en udvikling af mediet i gang i dk.
Skriv kommentar