Edelman og Wal-Mart – historien fortsætter
Jeg har tidligere skrevet at Edelman (PR-firma) har fået ørerne i blogmaskinen, fordi de har lavet en såkaldt græsrods-kampagne og en weblog for Wal-Mart og “glemt” at fortælle offentligheden om deres egen rolle i sagen og om Wal-Marts involvering.
Og nu blev historien lige endnu mere absurd, for Edelman har også glemt at registrere domænet for deres egen kampagne. Kampagnen hedder “Working families for Wal-Mart” og kan ses på domænet www.forwalmart.com). Den ser sådan her ud:
Men nu findes der altså på domænet: www.workingfamiliesforwalmart.com en parodi på Edelmans kampagne. Bemærk især, hvordan de smilende ansigter er blevet noget mere surmulende:
Så Edelmans problemer med den her opgave, vil tilsyneladende bare ingen ende tage!
Jeg læste historien på bloggen Media Culpa.
beologen skriver
Jeg kan godt lide den slags satire.
Det er værre med sagen om bloggeren, der for at beholde læsernes interesse har kopieret og stjålet andre kvinders blogindlæg, så hendes eget liv kan fremstå mere interessant og i en velskrevet form på bloggen.
Læs evt. mere her: http://beologen.xtrablog.dk/123-000-hits-for-fristende-for-tv-2–post1227
beologen skriver
Synes ikke rigtigt at mit link virkede.
Kopierer og sender det lige igen:
http://beologen.xtrablog.dk/123-000-hits-for-fristende-for-tv-2–post1227
beologen skriver
Undskyld, Trine-Maria…jeg fatter ikke hvorfor mit link bliver fejlgengivet.
Mit indlæg blev sat ind på min blog lørdag 25/11-06 kl. 15:02 på http://www.beologen.xtrablog.dk
Trine-Maria skriver
Næh jeg forstår det heller ikke. Jeg forsker lige i det og vender tilbage…
Trine-Maria skriver
Og du har ret – sagen om TV2s blogger der har stjålet indlæg og som får lov at køre videre er mere end mystisk – gad vide, hvordan tv2 ville se på det, hvis det var deres indhold der var blevet stjålet?